
‘Trust me’ Doesn’t Cut It on
Russian Hacking Claim
by Kenneth Timmerman

Here’s the real problem with the joint intelligence report on
alleged Russian hacking: without the classified details, we
ordinary  citizens  are  supposed  to  take  the  breathless
allegations,  presented  as  “high  confidence”  intelligence
judgments, on faith.

Director  of  National  Intelligence  James  Clapper  and  CIA
Director John Brennan are crossing their fingers and saying,
“Trust us.”

Since both are political appointees – Brennan in particular
came  directly  out  of  the  Obama  White  House,  where  he  is
believed to have orchestrated secret arms smuggling through
Libya  to  Syrian  rebels  that  led  directly  to  the  Benghazi
disaster – excuse me if I remain skeptical.

Has  Russia  been  engaged  in  sophisticated  disinformation
operations in the United States? Well, duh. That’s been going
on  for  decades.  During  the  Cold  War,  as  General  Clapper

https://www.newenglishreview.org/trust-me-doesnt-cut-it-on-russian-hacking-claim/
https://www.newenglishreview.org/trust-me-doesnt-cut-it-on-russian-hacking-claim/


reminded the Senate Armed Services Committee on Thursday, we
had a separate United States Information Agency (USIA) at the
State Department to combat Soviet intelligence desinformatziya
and, to a lesser degree, maskirovka.

The  USIA  regularly  issued  bulletins  on  Soviet  deception
operations,  and  traced  how  they  were  laundered  through
predominantly Third World media (India was a big favorite in
the  1980s)  until  they  made  it  into  the  United  States,
generally  as  part  of  left-wing  conspiracy  outlets.

A  few  examples  were  fabricated  stories  that  the  CIA  had
invented AIDS, or that Korean Air Lines Flight 007, which was
shot down by Soviet fighters in 1983, had been flying a covert
U.S.  intelligence  mission.  The  KGB  also  planted  forged
documents to smear American politicians and then “leaked” them
to (usually) unwitting journalists.

But that’s not what happened here. If we are to believe the
unclassified  Russian  hacking  report,  released  on  Friday,
Russian intelligence agents hacked into the DNC and into the
Hillary Clinton campaign servers and then turned over emails
it exfiltrated to DCleaks.com and to Wikileaks.

“Moscow  most  likely  chose  WikiLeaks  because  of  its  self-
proclaimed  reputation  for  authenticity.  Disclosures  through
WikiLeaks did not contain any evident forgeries,” the report
stated.

Note  that  statement:  the  Russians  didn’t  spread  obvious
falsehoods or sophisticated disinformation. They disseminated
the truth – stolen documents, yes. But true.

That is one reason why many Americans are having a hard time
getting steamed at the Russians for exploiting the stupidity
of John Podesta, who responded to a spearphishing attack by
emailing his password, which was the word “password.”

Dumber than that, you die… of ridicule.



RNC Chairman Reince Priebus told FoxNews that the RNC reported
similar attempts to penetrate its email to the FBI, and was
never successfully penetrated. Why? Because they already had
common sense security protocols in place.

Nations spy on each other. Democrat operatives need to get
over it – or perhaps, just set aside the roach and revive
their collective memories. After all, it was just two years
ago  that  President  Obama  sent  his  2012  campaign  field
director, Jeremy Bird, and four other political operatives to
Israel, with orders to help defeat Israeli Prime Minister Bibi
Netanyahu in his March 2015 re-election effort.

That was direct, overt, U.S. government interference in the
election  of  a  U.S.  ally.  But  because  it  was  Obama  and
Netanyahu,  Democrats  just  didn’t  get  steamed.
 
By  the  way,  if  the  Russians  could  penetrate  the  Clinton
campaign server, what’s to say they didn’t also penetrate the
private email server Mrs. Clinton set up to mask her “private”
dealings while she was Secretary of State? And yet, the U.S.
hacking report never alleges that this happened, nor does it
allege that the Russians disclosed classified U.S. documents.

Perhaps that was a red line the Russians didn’t want to cross?
Leaking unclassified emails that revealed the hypocrisy of the
Clinton  team  and  the  Democrat  party  could  arguably  be
construed as doing the work the U.S. news media failed to do.
Leaking classified documents is another matter entirely.

Fully  half  of  the  unclassified  U.S.  report  details  the
activities of RT television, formerly known as Russia Today.

It’s hard to believe that anyone watching RT is not aware of
its  strong  Russia  connection.  The  U.S.  report  accurately
describes  how  RT  unsurprisingly  coordinated  its  propaganda
with the Russian state.

What about MSNBC and CNN coordinating their propaganda with a



political party, the DNC?

The U.S. report criticizes Russia because “RT coverage of
Secretary Clinton throughout the US presidential campaign was
consistently  negative.”  Somehow  I  missed  the  report’s
criticism of MSNBC, CNN, the New York Times and the Washington
Post  for  their  “consistently  negative”  coverage  of  Donald
Trump.

But I get it: that’s because RT is controlled by a foreign
state, and those U.S. media organizations are privately owned.

So why doesn’t the U.S. intelligence report criticize other
foreign state-owned media organizations, such as the BBC, or
TF1 and France 2 in France, that not only broadcast coverage
of  Donald  Trump  that  was  “consistently  negative,”  but
portrayed  him  as  “emotionally  unbalanced,”  “unhinged,”
“incompetent,”  “unqualified  to  be  President,”  “racist,”
“misogynist,” etc.?

The  U.S.  report  announces  on  page  1  that  it  “covers  the
motivation  and  scope  of  Moscow’s  intentions  regarding  US
elections and Moscow’s use of cyber tools and media campaigns
to influence US public opinion.” Perhaps it’s just me, but I
find it odd that U.S. intelligence analysts would put their
analysis of Russian motivation before the facts. But that’s
the way it reads throughout.

One curious omission: the report contains no assessment of the
impact that Russian activities had on the outcome of the 2016
election. While the report claims this is because it’s not the
job of the intelligence community to “analyze US political
processes or US public opinion,” I can guarantee you that if
they had detected a clear impact of the Russian hacking, they
would have spread it like butter on toast.

Michael Moore may have influenced more voters in a YouTube
clip from his one-man show in Michigan, than RT did in all of
its election coverage. The five-minute segment went viral when



it was first released; many people thought they were actually
watching left-wing ideologue Moore endorse Donald Trump.

Moore  of  course  had  no  intention  of  endorsing  Trump,  but
wanted  to  show  his  audience  that  he  “understood”  the
motivation of Trump voters, and that they were “good” people.
From  the  astonished  look  on  the  faces  of  people  in  the
audience, it’s easy to imagine many of these Michigan voters
suddenly realizing it was “okay” for them to vote for Trump,
even if they traditionally had identified with Democrats.

The omission of any context in the unclassified version of
this report, coupled to the breathless tone of its “high-
confidence” conclusions and total lack of factual evidence in
the public version, makes it appear like a political hatchet
job. That in itself does a disservice to the honest, hard-
working  intelligence  gatherers  and  analysts  of  the  U.S.
intelligence community.

First published in


